Under the Udala Trees - Chinelo Okparanta, Mariner Books, 2016

14,50 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Under the Udala Trees - Chinelo Okparanta, Mariner Books, 2016
Under the Udala Trees - Chinelo Okparanta, Mariner Books, 2016

Under the Udala Trees

Ijeoma comes of age as her nation does. Born before independence, she is eleven when civil war breaks out in the young republic of Nigeria. Sent away to safety, she meets... Čítať viac

Vydavateľstvo
Mariner Books, 2016
336 strán
5-6 hodín čítania

Ijeoma comes of age as her nation does. Born before independence, she is eleven when civil war breaks out in the young republic of Nigeria. Sent away to safety, she meets another displaced child and they, star-crossed, fall in love... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Angličtina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Ďalšie knižné vydania (2)
Under the Udala Trees - Chinelo Okparanta, Granta Books, 2017
Brožovaná väzba
Angličtina, 2017
Do 3 – 7 dní

12,95 €


Pod konármi udaly - Chinelo Okparanta, Inaque, 2022
Brožovaná väzba
Slovenčina, 2022
Na sklade 2 ks

18,99 €

Naši škriatkovia odporúčajú

Profesorka - Freida McFadden, Motýľ, 2024

Viac o knihe

Ijeoma comes of age as her nation does. Born before independence, she is eleven when civil war breaks out in the young republic of Nigeria. Sent away to safety, she meets another displaced child and they, star-crossed, fall in love. They are from different ethnic communities. They are also both girls. But when their love is discovered, Ijeoma learns that she will have to hide this part of herself—and there is a cost to living inside a lie.
Inspired by Nigeria's folktales and its war, Chinelo Okparanta shows us, in "graceful and precise" prose (New York Times Book Review), how the struggles and divisions of a nation are inscribed on the souls of its citizens. "Powerful and heartbreaking, Under the Udala Trees is a deeply moving commentary on identity, prejudice, and forbidden love" (BuzzFeed).
Čítať viac
Počet strán
336
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
135×203 mm
Rok vydania
2016
Naše katalógové číslo
705525
Štýl
romantický, historický
Jazyk
angličtina
Pôvod
Nigéria
Vydavateľstvo
Mariner Books
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,6 / 5

5 hodnotení

3
2
0
0
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

15

Ako najlepšie začať svoj deň ? V posteli s dobrou knihou a čajom :) Nie vždy sa to dá, preto čítam, kde môžem :) •na instagrame píšem tiež o knihách, ak by ste sa chceli pozrieť @sue_knihomilka

Zuzana Hermanová
Overený zákazník
27.11.2022
Top kniha !
Veľmi by som si priala, aby sme žili vo svete, v ktorom neposudzujeme človeka podľa rasy, pohlavia, sexuálnej orientácie, ale pozeráme sa na neho, aký je daný človek. Aké má vlastnosti a ako si s ním rozumiem. O to viac má mrzí, keď sa ľudia povyšujú nad druhých a iba ich vnímanie sveta je to najsprávnejšie. Hlboko aktuálne čítanie. Ani si nemusíme predstavovať, keďže nedávno sa aj na Slovensku ukázalo, aká je stále prítomná nenávisť k homosexuálnym ľuďom. Predstavte si, aké to musí byť v Afrike ? Autorka Chinelo Okparanta prišla s prvým africkým románom, v ktorom rúca predsudky, tabu ohľadom ženskej sexuality a spoločnosti ako takej. Dáva vám možnosť nahliadnuť nie len do života hlavnej hrdinky Ijeomy, ale poukazuje aj na neprimerané reakcie spoločnosti. Dáva nám možnosť nahliadnuť do spoločnosti, v ktorej je ženské telo chápané ako prostriedok na sexuálne uspokojenie mužov, kde sú ženské práva obmedzené, kde majú rolu len matky a manželky. To sú jej jediné úlohy. Čo je smutné, manželské znásilnenie je častokrát prítomné tiež.

Kniha sa číta jedným dychom. Autorka fantasticky zachytila fungovanie a zmýšľanie africkej spoločnosti. V knihe nájdeme aj tému vojny, vzťahov a náboženstva. Sledujeme Ijeomu, ktorá spočiatku má v sebe zmätok, snaží sa nájsť porozumenie v tom, čo hovorí jej matka a Biblia. Na druhej strane, čo je také nezrozumiteľné na hlavnom prikázaní: milovať budeš svojho blížneho ako seba samého? Šťastie, ako slovo predstavuje hlbšiu nevysvetliteľnú ideu, pojem, ktorý sa neustále zmieta medzi dvomi rozdielnymi svetmi. Na homosexuáloch hľadieť so strachom vedúceho k nenávisti. Silné čítanie. U mňa sa táto kniha zaradila k najlepším knihám roka.
Čítať viac
Katarina Szulenyiová
Overený zákazník
7.11.2019
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
“A woman without a man is hardly a woman at all.”

When reviewing books, I follow a predictable pattern. I finish a book, take out my yellow notepad and start scribbling down the thoughts… Writing was such and such, the plotline tackled this and that, the characters were so and so.

With Under the Udala Trees, things were no different. I finished the book in four sittings, wrote down my key observations, let it simmer for a few days.

And that’s when it hit me.

Under the Udala Trees is not a book like any other. You cannot go comparing the quality of character development to that of other Nigerian writers, discussing the relevance of the Biafran War to the storyline, or obsessing how some motives seemed to been taken out straight out of The Color Purple.

Because the message it conveys is so much larger than all that.

Described as a bildungsroman (even though I would probably not choose this word), Under the Udala Trees takes us on a memorable tour across south Nigeria, side by side with Ijeoma and her journey to self-identification.

Filled with vivid colours, tastes and smells of Nigerian countryside, we are being shown how life is “supposed to be” and the lengths Nigerian society is willing to go to in order to eliminate any signs of homosexuality and “abomination.”

Ijeoma introduces us to her family torn apart by the onset of the Biafran war, her first (and from reader’s perspective, also the strongest) love interest with a girl from an enemy tribe, her inexplicable estrangement from her mother.

The thing that makes this book so memorable, despite its varying dynamics of the storyline, poorly worded scenes with Chibundu and unsatisfying departure of Amina, is its power to convey the difficulty of trying to accommodate society’s expectations and the devastating impact it has on human spirit.

Never complaining and always doing her absolute best to keep her mother at ease, with downing helplessness we witness Ijeoma sink into the married life and not expecting anything from it in return.

“This must be married life: to sit in church with so much unrest, but at home carry on the pretense that all is just as it should be.”

In the modern world where we are always encouraged to fight for what we want, Ijeoma’s quiet, determined complacency is something that stands out, making us realise how little power some minorities have in the face of much more prohibitive external pressures. As Ijeoma herself observes, “There’s a way in which life takes us along for a ride and we begin to think that our destinies are not in fact up to us.”

And it is exactly this silent strength in the face of the emptiness of her inner life when we realise who Ijeoma truly is - nothing more and nothing less than any of us, a mere human being craving to be understood, loved and accepted as she is.

Which is exactly where Okparanta finishes with a beautiful stroke - the shunned daughter returning home, head hung low with her own defeat, only to be welcomed with her mother’s words:

“God, who created you, must have known what He did. Enough is enough.”

This touching book of coming to terms with one's own identity and every human's right for love is indeed a story that will resonate with me for a long time - not necessarily for the way it's written, but for the key message it brings.
Čítať viac

„Ľudia niekedy pracujú viac, ako potrebujú, aby mali veci, po ktorých túžia, a niektoré veci, po ktorých túžia, nepotrebujú.“

Revolúcia jednej slamky - Masanobu Fukuoka
Revolúcia jednej slamky
Masanobu Fukuoka