Džihád - Miloš Mendel, Atlantis, 1997

8,32 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Čítaná
Džihád - Miloš Mendel, Atlantis, 1997
Čítaná
Džihád - Miloš Mendel, Atlantis, 1997

Džihád
Čítaná

Islámská koncepce šíření víry. Čítať viac

Vydavateľstvo
Atlantis, 1997
Počet strán
232

Islámská koncepce šíření víry. Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Výborný stav
  • Čeština

8,32 €

Na sklade
Posielame ihneď

Čítané knihy nám môžete poslať aj vy!

Pošlite nám svoje prečítané knihy a získajte poukážku na nákup.

Vyskúšať Knihovrátok

Naši škriatkovia odporúčajú

Lindbergh: Dobrodružný príbeh lietajúcej myšky - Torben Kuhlmann, Slovart, 2024

Viac o knihe

   Islámská koncepce šíření víry.
Arabista a islamista Miloš Mendel, vědecký pracovník Orientálního ústavu AV ČR, ve své knize provádí historickou rekonstrukci džihádu jako jednoho ze základních pojmů islámské věrouky a práva. Na základě rozboru koránu a bohaté literatury vymezuje typy a sleduje proměny džihádu od vzniku islámu až do současnosti. Poukazuje například na to, že džihád se na Západě překládá nepřesně jako "svatá válka" a v povědomí evropské veřejnosti se stal poněkud neoprávněně synonymem násilí, teroru a nenávisti islámského Východu vůči Západu. Autor si všímá právního vymezení pojmu, využití džihádu v boji muslimských národů s evropským kolonialismem i jeho pojetí ve smyslu soustavného upevňování osobní zbožnosti a šíření víry formou misie.
Čítať viac
Počet strán
232
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
140×205 mm
Hmotnosť
280 g
Rok vydania
1997
Naše katalógové číslo
1515371
Jazyk
čeština
Vydavateľstvo
Atlantis
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

5,0 / 5

1 hodnotenie

1
0
0
0
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Sveto Vrabec
Neoverený nákup
14.9.2005
Džihád
Povedal by som, že veľmi správne a konečne. Džihád je t.zv. slovesné podstatné meno a z arabčiny by sa dal preložiť ako "úsilie". Arabčina nemá infinitív, preto v slovníkoch býva najjednoduchší slovesný tvar, t. j. tretia osoba mužského rodu singuláru v minulom čase a ten je v tomto prípade "džahada" - "on sa usiloval". Od neho sa teda odvíja zmienené podstatné meno "džihád" - "úsilie". Najčastejšie vyjadruje pri spojení s islámom "úsilie pri šírení (ale i obhajobe) islámu". Môže sa pritom jednať i o vojnu, vôbec to ale neznamená, že sa jedná iba o vojnu. Hovoriť teda "džihád = vojna - alebo presnejšie - svätá vojna", tak ako to je u nás a vôbec v nemoslimskom svete zaužívané, je nezmysel. Navyše v arabských krajinách bolo zvykom vyhlásiť za "džihád" i činnosti, ktoré nemali s islámom spoločné nič, napríklad výsadbu zeleného pása, oddeľujúceho púšť od úrodnej pôdy na severe Alžírska alebo alfabetizačnú kampaň v Lýbii. Keby pán Mendel vo svojej knihe nenapísal nič iné iba toto, tak by to bol záslužný čin v záujme odstránenia jedného z hlúpych mýtov v európskom myslení. Nie všetci Arabi alebo moslimovia sú teroristi. Čítať viac
Majo
Neoverený nákup
6.3.2017
Názor čitateľa
V Koráne neexistuje jediný verš, ktorý by džihád opisoval ako duchovný boj. To isté platí o Mohamedovom životopise Sírat Rasúl Alláh a o všetkých autentických zbierkach hadísov. Tvrdenie, že džihád je duchovný boj, sa prvý krát objavuje v 11. storočí, v knihe Dejiny Bagdadu od istého arabského historika, a zakladá sa na vymyslenom hadíse. Džihád sa v Koráne aj ostatných islamských zdrojových textoch spomína vždy vo vojenskom zmysle a práve tak ho chápali moslimovia od Mohameda až po súčasnosť, ako to tvrdí i politicky korektný odborník na Blízky Východ Bernard Lewis. Teda džihád je svätá vojna proti neveriacim, hoci samotné slovo džihád neznamená svätá vojna. Čiže ak niekto za džihád považuje alfabetizačnú kampaň v Líbyi, je to jeho vec, no takáto forma "džihádu" nemá s tým, čo sa píše v islamských zdrojových textoch, nič spoločné, resp. takáto forma džihádu sa na nich nezakladá. Takže nie, nejde o nijaký hlúpy mýtus v európskom myslení. A nie, nie všetci Arabi alebo moslimovia sú teroristi, no väčšina teroristov sú moslimovia a zabíjajú v mene islamu a v súlade s jeho učením. Čítať viac
Marek
Neoverený nákup
30.7.2016
Názor čitateľa
Ale bol ním zakladateľ ich viery :) Čítať viac

Vydavateľstvo Atlantis

Čítať viac

„Jen ten, kdo věří na zázraky, je realista.“

Z nebe do ráje - Sophie Bérard, 2016
Z nebe do ráje
Sophie Bérard