Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) - Dagmar Inštitorisová, V//art, o. z. Bratislava v spolupráci s VŠMU Brati, 2022

16,00 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) - Dagmar Inštitorisová, V//art, o. z. Bratislava v spolupráci s VŠMU Brati, 2022
Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) - Dagmar Inštitorisová, V//art, o. z. Bratislava v spolupráci s VŠMU Brati, 2022

Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka)

Monografia Dagmar Inštitorisovej Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) je analyticko-interpretačným pohľadom do divadelnej, televíznej, filmovej a rozhlasovej tvorby,... Čítať viac

Vydavateľstvo
V//art, o. z. Bratislava v spolupráci s VŠMU Brati, 2022
Počet strán
416

Monografia Dagmar Inštitorisovej Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) je analyticko-interpretačným pohľadom do divadelnej, televíznej, filmovej a rozhlasovej tvorby, pedagogickej činnosti, teoretického myslenia o divadle a občianskych... Čítať viac

  • Pevná väzba s prebalom
  • Slovenčina

16,00 €

U dodávateľa > 5 ks
Posielame do 6 dní

Dostupné v 7 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Kníhkupectvo splnených snov - Jenny Colgan, Metafora, 2024
Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) - Dagmar Inštitorisová, V//art, o. z. Bratislava v spolupráci s VŠMU Brati, 2022
16,00 €

Viac o knihe

Monografia Dagmar Inštitorisovej Čítanie v mysli režiséra (Romana Poláka) je analyticko-interpretačným pohľadom do divadelnej, televíznej, filmovej a rozhlasovej tvorby, pedagogickej činnosti, teoretického myslenia o divadle a občianskych postojov jedného z najvýznamnejších slovenských divadelných režisérov, veľmi oceňovanom doma i v zahraničí (Krištáľové krídlo, Dosky, Cena Nadácie Tatrabanky za umenie, Cena Akadémie divadelných tvorcov, Cena The Guardian Critics Choise Edinburgh a i.).

Mnohé z Polákových divadelných činoherných inscenácií či už v Slovenskom komornom divadle Martin, Divadle ASTORKA Korzo´90 alebo v Slovenskom národnom divadle Bratislava patria do zlatého fondu slovenskej divadelnej kultúry a stali sa kultovými ako martinský Baal (1989) či Dotyky a spojenia (1988) a astokársky Les (1997).
Hlavnou tematickou líniou monografie je odkrývanie kompozičných postupov, prostredníctvom ktorých R. Polák vytvára mizanscény (kapitoly: Réžia ako res contextum, Réžia ako mizanscéna, Réžia ako res ideum, Francúzska dramatická klasika, Ruská prozaická a dramatická klasika, Diskurz rodiny, Slovenská prozaická a dramatická klasika Réžia ako res politicum, Televízna, filmová a rozhlasová tvorba a Réžia ako res scholarum.)

Niektoré z podkapitol sa zaoberajú aj jeho scenáristickou a divadelno-dramatickou tvorbou, inscenáciami v amatérskom divadle, spoluprácou s dramatikom Karolom Horákom a filmovým herectvom.

Osobitosťou monografie sú vsuvky vo forme úryvkov z Polákovej divadelnej, televíznej a básnickej tvorby, ktoré ho prestavujú v menej známej polohe.

Monografia obsahuje tiež 205 inscenačných fotografií z takmer všetkých jeho inscenácií doma a v zahraničí, v prílohe na DVD sú rozsiahle Súpisy nielen jeho umeleckých, ale aj odborných a vedeckých prác a ohlasov na ne, audiovizuálne a audiálne ukážky napríklad z prípravy inscenácií Les, Ruské denníky (2019), Scény zo života režiséra (Ingmara Bergmana) (2021), jeho teatrologické práce, významné rozhovory atď.
Čítať viac
Počet strán
416
Väzba
pevná väzba s prebalom
Rozmer
165×245 mm
Hmotnosť
810 g
ISBN
9788097412203
Rok vydania
2022
Naše katalógové číslo
1546055
Jazyk
slovenčina
Pôvod
Slovensko
Vydavateľstvo
V//art, o. z. Bratislava v spolupráci s VŠMU Brati
Ostatné
s podporou FPU
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

„Nikdy som nestratil zo zreteľa, čo znamená byť civilizovaný človek. Vedel som, že prežitie by nemalo zmysel, keby som sa musel stať podliakom...Viete, jedlo na prežitie nestačí. Neexistuje liek na morálne zásady. Ak ich človek stratí, príde aj o seba.“